Tutorial SEO pentru începători

Ce este SEO?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un proces pas cu pas de îmbunătățire a vizibilității și calității unei pagini web sau a unui site web pentru utilizatorii unui motor de căutare web. Se mai numește rezultate „naturale” sau „organice” pentru interogarea de căutare a utilizatorilor. Este un set de metode pentru creșterea poziției în clasament pe motoarele de căutare și a traficului către site-urile dvs. web.

De ce este important să faci SEO?

Una dintre cele mai importante funcții ale SEO este creșterea vizibilității, ceea ce înseamnă că le este mai ușor pentru clienții potențiali să te găsească atunci când caută ceva ce ai de oferit. Vizibilitatea este direct legată de clasarea dvs.

Cu cât vă clasați mai sus pe o pagină cu rezultate ale unui motor de căutare (SERP), cu atât este mai probabil ca clienții potențiali să vadă și să acceseze site-ul dvs., așa că este esențial să vă creșteți clasarea organică a paginii . Cu cât eforturile de SEO sunt mai eficiente, cu atât clasarea este mai ridicată și vizibilitatea este mai bună, ceea ce este deosebit de important atunci când aveți în vedere că un sfert dintre utilizatorii de web nu fac niciodată clic pe primul rezultat afișat.

Acum că am aflat ce este seo și de ce este important să optimizezi paginile din punct de vedere seo, urmează să înveți bazele optimizării seo și cum să optimizezi singur paginile.

SEO on-page, off-page și tehnic

În principiu există trei tipuri de tehnici SEO folosite pentru a obține un clasament cât mai bun în motoarele de căutare și anume:

Seo on-page - folosit pentru a optimiza conținutul din pagină;

Seo off-page - folosit pentru a construi link-uri de legătură;

Seo tehnic - folosit pentru indexare si crawling;

Tehnici SEO on-page

Această metodă se concentrează în principal pe conținutul site-ului, utilizarea cuvintelor cheie în titluri, subtitluri, structurile site-ului, împreună cu link-urile interne și externe.

Metoda presupune să includeți expresia/cuvântul cheie în eticheta de titlu și metadescriere. De asemenea, trebuie să aveți cuvinte cheie incluse în conținutul principal al tuturor paginilor web.

Iată câteva sarcini SEO importante:

Titlu și meta-etichete:

  • Titlurile și meta descrierile trebuie să fie unice pentru fiecare pagină.
  • Lungimea trebuie să fie de 50 – 65 de caractere.
  • Eticheta de descriere nu trebuie să conțină mai mult de 160 de caractere.
  • În mod natural, ar trebui să includă cuvinte cheie.

Text ancorat:

  • Toate linkurile de legătură realizate folosind textul ancoră.
  • Puneți un titlu pe textul ancoră.
  • Utilizați cuvinte cheie ample ca text de ancorare.

Optimizarea imaginii:

  • Numele imaginilor trebuie să fie descriptive. Puteți utiliza cuvinte cheie în titlul imaginilor.
  • Toate imaginile trebuie să aibă o etichetă alt. Utilizați cuvinte cheie în eticheta alt imagine.
  • Nu utilizați o imagine de dimensiuni mari.

Legătura internă:

  • Creați legături interne folosind textul ancoră.
  • Conectați toate paginile importante la pagina de pornire.
  • Includeți două până la cinci link-uri interne pe pagină.

Optimizarea conținutului:

  • Conținutul de pe site-ul web trebuie să fie proaspăt și unic.
  • Conținutul trebuie să fie scris în paragrafe mici și să utilizeze în mod corespunzător stilul H3, H3, H4, aldine și cursive.
  • Includerea corectă a cuvintelor cheie primare și secundare.
  • Lungimea conținutului nu trebuie să fie prea mare sau prea mică.

Sitemap XML:

  • Creați harta site XML.
  • Menționați toate adresele URL publice în cadrul sitemapului.
  • Includeți harta site XML în folderul rădăcină al site-ului și în fișierul robots.txt

Robots.txt:

  • Creați fișierul robots.txt pentru a le spune crawlerelor motoarelor de căutare ce adrese URL poate accesa pe site. Acesta este folosit în principal pentru a evita supraîncărcarea site-ului cu solicitări. Nu este un mecanism folosit pentru a bloca indexarea unor pagini. Pentru a menține o pagină web departe de Google, blocați indexarea sau protejați pagina prin parolă.

Tehnici SEO off-page

Această metodă de marketing digital presupune să îndepliniți o sarcină specifică în afara paginilor web pentru a crește poziția în motorul de căutare.

Mai jos sunt prezentate câteva tehnici off-page importante care vă ajută să atingeți obiectivul dorit.

  • Guest blogging: cunoscut și sub denumirea de postare pentru oaspeți, este atunci când inviți pe cineva din afara companiei tale să scrie un blog care va fi publicat pe site-ul tău web. Scriitorul va lucra de obicei în aceeași industrie cu organizația sau va fi un expert în subiectele care au de-a face cu organizația respectivă.
  • 404 Link Building: este o metodă de construire a link-urilor, eficientă, scalabilă, axată pe conținut. Le permite webmasterilor să înlocuiască linkurile stricate cu un link corect.
  • Crearea de linkuri de resurse: o pagină de resurse este o pagină web de pe un site web care listează linkuri și resurse utile pentru un anumit subiect. În procesul de construire a linkurilor de resurse, site-ul dvs. este inclus pe pagină ca una dintre resurse.
  • Link-uri PDF: link-urile PDF sunt link-uri date în documentul PDF încărcat. Puteți adăuga link-uri pentru o adresă de e-mail, o adresă web și referințe la alte pagini.
  • Forum sau site-uri de întrebări și răspunsuri: site-urile de întrebări și răspunsuri și forumurile sunt o metodă ideală de a interacționa cu o comunitate specifica obiectului tau de activitate. Această activitate vă ajută să construiți și să faceți SEO, să vă dezvoltați brandul de afaceri și să vă creșteți traficul pe site.
  • Solicitări de link: trimiterea manuală a solicitărilor de link către site-uri web care oferă conținut gratuit. Mai mult, un utilizator beneficiază și de informațiile disponibile pe site-ul tău. Dacă conținutul dvs. este de calitate și oferă ajutor, cu siguranță utilizatorii se vor întoarce pe site.

SEO tehnic

SEO tehnic este o metodă de optimizare a site-ului care pregătește etapa de crawling și indexare. Este cunoscut ca „tehnic” deoarece nu se referă la conținutul real al site-ului web sau la o parte a site-ului.

Scopul principal este de a optimiza infrastructura unui site web. Portaluri celebre de cumpărături online precum Amazon, Alibaba folosesc această metodă pentru a obține cel mai înalt clasament al motorului de căutare.

Iată câteva sfaturi/liste de verificare importante:

  • Trebuie să specificați un domeniu preferat în Google Search Console și WordPress
  • Optimizați robots.txt și pagina 404
  • Optimizați structura URL
  • Regândiți navigarea și structura site-ului
  • Adăugați un marcaj de schemă pentru breadcrumb
  • Adăugați date structurate pe pagina de pornire
  • Adăugați date structurate la postări
  • Adăugați date structurate în alte pagini
  • Verificați toate adresele URL canonice și analizați-le cu ajutorul Google Analytics
  • Trimiteți sitemap-ul XML către motoarele de căutare Google și Bing
  • Verificați viteza de încărcare a site-ului
  • Verificați compatibilitatea cu dispozitivele mobile
  • Verificați paginarea și setările multilingve

Ar trebui să avem un articol cu sute de pagini pentru a acoperi toate practicile, funcțiile și tehnicile seo.

Așadar, indiferent dacă ești la început sau cauți informații noi cu privire la optimizarea siteuri-lor pentru motoarele de căutare, sper ca acest tutorial să răspundă nevoilor pe care le cauți.

Adrese utile: Preț Servicii | Portofoliu | Facebook | LinkedIn | Google | Contact

Servicii Marketing: Optimizare SEO | Social Media | Facebook Ads | Google Ads | LinkedIn Ads | TikTok Ads | Youtube Ads

Autor: Ionut Puchianu

Ai nevoie de ajutor?

Așteptăm cu nerăbdare să aflăm despre ideea voastră. Scrieți-ne un mesaj și unul dintre experții noștri vă va contacta înapoi.

Construim lucruri mari împreună

Așteptăm cu interes să ne povestiți despre afacerea sau produsul dumneavoastră.

+40(724)004263

+40(771)032085

office@fpd.ro

Scrieți-ne