Software de gestionare a stocurilor
Ce este un software de gestionare a stocurilor?
Software-ul de gestionare a stocurilor ajută la urmărirea mărfurilor care se deplasează în și din locația (locațiile) companiei. Acoperă practic totul, chiar de la producție, depozitare, expediere și vânzare cu amănuntul. Ne permite să urmărim fiecare mișcare a stocului.
Cum se face un software de gestionare a stocurilor? Un software de gestionare a stocurilor bine conceput și funcțional vă oferă informații actualizate despre ceea ce este în stoc; unde se află, cât de mult poate fi vândut și până când vor epuiza stocurile. Aceste informații ajută la excluderea riscului de stocare excesivă și epuizări de stoc; care pot împiedica în mare măsură profitabilitatea și ciclul de vânzări al unei companii.
Beneficiile utilizării unui software de gestionare a stocurilor
Depozitare centralizată - Dacă aveți bunurile stocate în diferite locații, devine dificil să gestionați comenzile și să trimiteți produsele potrivite clienților potriviți.
Operațiuni de stoc bine organizate - Un software de gestionare a stocurilor vă ajută să țineți o evidență completă a tuturor produselor din stoc.
Îmbunătățește productivitatea vânzărilor - Păstrând o evidență completă a tuturor stocurilor, puteți preveni pierderea clienților și reduce riscul de a face greșeli comune de raportare umană, cum ar fi numărarea incorectă a produselor.
Frecvența de comandă ajustată - Dacă lipsa de stoc este dăunătoare pentru afacerea dvs., suprasolicitarea este mai gravă. Cu un sistem bun de gestionare a stocurilor; vă puteți urmări stocurile reale și puteți comanda din nou ori de câte ori este necesar. Acest lucru va elimina risipa de produse care, la rândul său, duce la pierderi uriașe de bani.
Clienți mulțumiți - Cu răspunsuri precise, livrare la timp și servicii personalizate, clienții dvs. vor fi cu siguranță mai fericiți. Aceștia vor putea urmări starea expedierii lor și nu se vor confrunta cu riscul unei notificări cu întârziere privind indisponibilitatea produsului.
Caracteristici comune ale sistemului de management al stocurilor
Când ajungeți la echipa de dezvoltare a sistemului de gestionare a stocurilor; primul lucru pe care vi l-ar cere sunt caracteristicile pe care doriți să le includeți în soluția de gestionare a stocurilor. Ar putea exista o mulțime de lucruri pe care ți-ai dori să le poți integra cu sistemul tău; unele dintre caracteristicile comune sunt enumerate aici.
Punct de recomandă - Software-ul de gestionare a stocurilor vă oferă o listă de produse împreună cu cantitățile necesare pentru stoc. Aceste puncte pot fi programate în software-ul care avertizează managerul despre recomandarea produsului. Acest lucru previne deficitul de stocuri, precum și problema suprapopulării.
Urmărirea bunurilor - Această funcție vă permite să urmăriți produsele prezente în depozit sau magazin prin codul de bare; identificarea prin frecvență radio; numărul de urmărire a lotului sau numărul de serie.
Lista de produse - Această caracteristică vă permite să vă eficientizați și să vă organizați inventarul cu ajutorul unor detalii semnificative, cum ar fi costul, disponibilitatea, codurile SKU, etc. Vă permite să creați alternative pentru fiecare articol pe baza atributelor sale elementare și să le păstrați într-un mod sistematizat.
Scanarea codurilor de bare - Aceasta vă permite să urmăriți produsele prin intermediul codurilor de bare ale acestora. Acest simplu schimb de date electronice se poate face și prin intermediul smartphone-urilor; eliminând nevoia de a cumpăra hardware scump de scanare.
Instrumente de raportare - Există o multitudine de instrumente de raportare care dezvoltă rapoartele totale ale sistemelor de gestionare a stocurilor, istoricul comenzilor și rapoartele tranzacțiilor. Aceste instrumente vă permit să dezvoltați un flux de lucru fără întreruperi; învățând despre produsele dvs. în stoc, despre ce trebuie să fie recomandate, ce produse sunt profitabile și multe altele.
Prognoza inventarului - Această funcție vă permite să decideți cantitatea corectă de stoc din companie, astfel încât să nu fiți suprasolicitat sau să dețineți prea puțin stoc. Ambele situații pot fi dăunătoare pentru afacerea dvs. și pot avea un impact negativ asupra vânzărilor și productivității dvs.
Alerte de inventar - Alertele de inventar pot fi create și trimise prin e-mail sau SMS atunci când nivelurile de inventar scad sub pragurile stabilite. Acest lucru ajută la obținerea unei notificări prealabile cu privire la reaprovizionarea mărfurilor.
Instrumente de contabilitate - Instrumentele de contabilitate, cum ar fi stratificarea costurilor, alocarea cheltuielilor generale, măsurătorile, dezvăluirile etc.; ajută la obținerea unei evaluări precise a stocurilor. Nu trebuie să petreceți ore întregi luptându-vă cu registrele și stiloul. Doar introduceți detaliile și ați terminat.
Urmărirea materiei prime - Această funcție vă ajută să discerneți dacă există suficientă materie primă pentru lansarea de noi locuri de muncă în procesul de producție. Acest lucru vă va ajuta să controlați costul forței de muncă și vă puteți direcționa forța de muncă către alternative mai productive și mai fiabile.
Niveluri de inventar pentru piese și produse finite - Acest lucru ajută la păstrarea unei evidențe a bunurilor finite disponibile în depozit sau magazin care pot fi expediate instantaneu clienților. De asemenea, urmărește disponibilitatea pieselor, în cazul în care un client comandă un produs personalizat.
Recomandă automată - Această funcție vă permite să recomenziți automat consumabilele în funcție de punctele de recomandă. Când stocul atinge nivelul minim, comenzile de cumpărare automate sunt generate; astfel încât să rămâneți în fruntea stocului dvs. în orice moment.
Integrari cu ERP sau software de întreținere - Puteți integra software-ul dvs. de gestionare a stocurilor cu ERP sau orice alt software de întreținere pentru a vă ajuta să economisiți timp prin eradicarea nevoii de a reintroduce datele în programe separate.
Asistență pentru locații multiple - mai multe depozite și magazine pot fi gestionate și urmărite pentru a monitoriza cantitatea totală de stoc disponibilă la o companie.
Urmărire rafturi și coșuri - Această funcție îi ajută pe managerii de inventar să cunoască locația exactă a unui anumit produs prezent în depozit fără nicio întârziere. Proiectarea sistemului de management al inventarului va fi conform nevoilor organizației dvs. și vă va ajuta să vă eficientizați munca.
Asistență pentru ridicarea comenzilor - Această funcție permite colectarea tuturor articolelor într-o cantitate specificată înainte de expediere pentru a satisface comanda clientului.
Urmărirea inventarului în timp real - Această caracteristică vă permite să efectuați urmărirea inventarului în timp real chiar și între mai multe depozite și magazine.
Urmărirea numărului de serie - Caracteristica de urmărire a numărului de serie vă permite să gestionați sute de mii de numere de serie; care sunt înregistrate permanent în sistem, din momentul în care sunt primite și până în momentul în care sunt emise. Aceste informații ajută în special la verificarea unui articol returnat de pe computer.
Urmărirea datei de expirare - Odată ce articolele intră în depozit, puteți aloca date de expirare, astfel încât să puteți cunoaște durata de valabilitate a acestor articole.
Imagini articol - Această caracteristică vă permite să atribuiți câte imagini doriți unui articol. Astfel, puteți seta o imagine implicită care va apărea în instrumentul de gestionare a articolelor pentru referință rapidă.
Lista de prețuri/costuri - Această funcție vă permite să setați diferite niveluri de preț pentru articole; iar ulterior puteți oferi clienților orice nivel.
Logistică - Caracteristicile de logistică ale terților, cum ar fi analiza transportului și trackerele; aduc un nivel sporit de transparență la mișcarea mărfurilor și materialelor. Utilizatorii, precum și managerii de depozit, pot urmări cu ușurință locația și pot cunoaște ora sosirii.
Tipuri de software de gestionare a stocurilor
Ei bine, există mai multe moduri de clasificare a diferitelor programe de gestionare a stocurilor. Dar, cel mai frecvent, acest software este clasificat în funcție de utilizarea și scopul propus; împreună cu caracteristicile de bază incluse în ele. Doar cunoașteți un rezumat al tuturor acestora înainte de a ajunge la echipa de dezvoltare a software-ului pentru inventar; astfel încât să puteți specifica ceea ce aveți nevoie.
Sisteme gestionate manual – După cum sugerează și numele, acestea sunt sisteme gestionate manual unde chiar și cele mai complicate calcule sunt efectuate prin formulele introduse de utilizatori. Acest tip de software este bun pentru startup-uri și chiar pentru întreprinderile mici, care se ocupă în primul rând de gestionarea stocurilor pe hârtie. Permite urmărirea și comandarea unui număr limitat de mărfuri. Unele dintre versiuni vin și cu un modul separat de gestionare a vânzărilor. Cu toate acestea, deoarece calculele sunt toate efectuate manual, există întotdeauna șanse de eroare și inexactități în management.
Sisteme de scanare a codurilor de bare – Acest software este mai robust și mai eficient, deoarece permite întreprinderilor să urmărească și să; gestioneze sute de articole și să extragă date direct din sistemele punctului de vânzare. Odată ce inventarul ajunge la depozit, acesta este actualizat automat, ;astfel, managerii de stocuri au acces la date actualizate despre stocuri. Tehnologia codurilor de bare simplifică deplasarea; stocurilor de la un depozit la altul, de la furnizor la depozit și de la depozit la client.
Sisteme avansate de radiofrecvență – În timp ce tehnologia de scanare a codurilor de bare a sporit considerabil acuratețea și eficacitatea gestionării ;inventarului, identificarea avansată prin radiofrecvență (RFID) a adus jocul la un nivel cu totul nou. Acest sistem este destinat în special întreprinderilor în care mii de articole se deplasează și ies în fiecare zi. Tehnologia din spatele RFID poate fi clasificată în două tipuri - tehnologie activă și pasivă.
Gânduri finale
Software-ul de gestionare a stocurilor ajută companiile să urmărească, să organizeze și să gestioneze eficient bunurile și materiile; prime care sunt folosite pentru a livra cu succes produse clienților. Fie ca parte specifică a Enterprise Resource Management (ERP), fie ca modul independent; acest software a devenit deosebit de popular în rândul companiilor pentru gestionarea nevoilor lor de depozitare. Prin urmare, dacă încă nu ați integrat acest lucru în operațiunile dvs. de afaceri, acum este momentul.
Adrese utile: Preț Servicii | Portofoliu | Facebook | LinkedIn | Google | Contact
Soluții Software: Smart Shop E-Commerce | Business Go ERP | Easy Web CMS
Pentru a obține o ofertă personalizată ne puteți contacta prin email la office@fpd.ro sau telefonic la 0771 032 085