Site Web Profesional

Cum sa creezi un site web profesional!

Vrei să îți deschizi o afacere nouă online și îți dorești să începi cu dreptul?

Ai deja un site, un blog sau un magazin online și vrei să atragi mai mulți utilizatori cu el?

Soluția este simplă: ai nevoie de un site web care să arate cât mai profesional cu putință.

Sunt sigur că știi și tu că, crearea unui site web profesional joacă un rol important în succesul afacerii tale.

Până la urmă, suntem în anul 2021, în plin apogeu tehnologic, iar un magazin virtual sau un site web profesional de prezentare nu mai reprezintă un moft, ci o necesitate pentru prosperitatea sau chiar supraviețuirea unei afaceri, într-un mediu din ce în ce mai competitiv.

Și încă un sfat:  „Dacă vrei un website bun, apelează la serviciile unor profesioniști.„

De ce? Pentru că așa cum și tu te pricepi foarte bine la meseria pe care o ai, pentru simplul fapt că faci asta zi de zi și astfel te confrunți cu o mulțime de situații și înveți continuu în domeniul tău…

Așa și colegii mei, din cadrul agenției FPD - Consultanță și Soluții Digitale , se pricep să creeze site-uri web profesionale, pentru că au experiență în domeniu, au mai creat zeci, poate chiar sute de alte site-uri de acest gen și știu exact ce au de făcut.

Așadar, citește cu atenție, în continuare, pentru că îți voi oferi o serie de sfaturi de care este bine să ții seama pentru a avea la final un site profesional.

Sfaturi pentru crearea unui site web profesional

1. Stabilește-ți obiectivele

Înainte de a angaja pe cineva, trebuie să ai o idee clară asupra propriilor obiective.

După cum probabil știi, un site web poate lua multe forme. Eu îți voi enumera mai jos cele mai populare dintre acestea:

  • magazin online – pentru a-ți vinde produsele în toată țara sau chiar în toată lumea.
  • portofoliu – pentru a-ți prezenta lucrările în fața audienței virtuale.
  • pagina de vânzare ( landing page ) – ideala pentru promovarea unui anumit produs sau serviciu.
  • blog – un sanctuar personal în care îți împărtășești gândurile și experiențele cu cititorii.
  • site de prezentare – pentru expunerea diferitelor tipuri de servicii pe care firma le prestează.

2. Interesează-te de prețuri

Nu ai vrea să plătești mai mult decât trebuie, nu-i așa?

Așa că interesează-te în toate părțile ce prețuri au serviciile de web design și alte tipuri de servicii de care ai nevoie pentru a-ți vedea proiectul realizat.

Doar așa vei putea face cea mai bună alegere raportată la bugetul de care dispui și vei scapă și de presiunea financiară.

3. Fii atent la detalii

Dacă vrei ca profesioniștii să își facă treaba exact cum trebuie, aceștia au nevoie să cunoască toate detaliile afacerii tale.

Concentrează-te pe întrebările lor și încearcă să le furnizezi răspunsuri cât mai detaliate și utile.

De altfel, în cazul în care ai impresia că nu te întreabă suficiente lucruri, atunci ar putea să nu fie atât de profesioniști pe cât ai crede.

Deci nu uita: atenția la detalii ar putea fi esențială pentru web design-ul site-ului tău de prezentare sau al magazinului online pe care vrei să-l creezi.

4. Aruncă o privire la proiectele lor anterioare

O altă soluție excelentă pentru a-ți face o idee despre munca unor profesioniști este să te uiți peste portofoliul lor și să analizezi proiectele lor de web design anterioare.

Și nu uita: verifică întotdeauna ce recenzii au și ce spun clienții lor anteriori!

5. Alege un nume de domeniu potrivit

Ce reprezintă numele de domeniu?

Reprezintă adresa ta de pe internet.

Atunci când este ales înțelept, numele domeniului poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este site-ul tău, contribuind la optimizarea SEO.

Acum hai să vedem cum poți să alegi un nume de domeniu memorabil pentru afacerea ta.

Numele trebuie să fie:

  • scurt – cu cât este mai lung, cu atât sunt șansele mai mari ca vizitatorii tăi să-l greșească.
  • simplu – evită simbolurile, caracterele speciale sau chiar cifrele.
  • transparent – numele domeniului tău trebuie să-l încorporeze pe cel al brandului pentru a evita confuziile.
  • evocator – din numele domeniului îți poți face o idee despre domeniul de activitate al afacerii.

6. Asigură-te că noul tău site web va fi accesibil pentru toată lumea

Este afacerea ta prezentă în mai multe țări?

Ai clienți străini?

Ești un antreprenor îndrăzneț, dornic să cucerească noi piețe?

Dacă răspunsurile pentru aceste întrebări au fost toate “da”, atunci este necesar ca site-ul să dispună de un pachet multilingv.

Adică, site-ul web să poată fi tradus în mai multe limbi. De preferat în limba maternă a țării unde afacerea ta este prezentă.

Dacă le oferi vizitatorilor conținut în limba lor nativă, ai mult mai multe șanse să îi convertești în clienți.

7. Optimizarea pentru telefoanele mobile este indispensabilă

fpd dezvoltare tema BigCommerce

Firmele de web design de top care se respectă pornesc din start cu ideea de site web responsive.

Să fim realiști, în 2021 80% din populație are un telefon smart pe care îl folosește în medie 3-4 ore pe zi!

De unde și zicala:

“Un ecran mai mic nu înseamnă un impact mai mic.”

Utilizatorii de telefoane mobile și tablete domină internetul și vor să aibă parte de o experiență la fel de rapidă și plăcută precum o au pe desktop-uri.

În concluzie: ai grijă ca, în procesul de realizare a website-ului tău, agenția cu care ai semnat contractul de colaborare să îți creeze și o versiune pentru mobil a site-ului.

Noi la FPD tratăm fiecare proiect cu maximă seriozitate, iar deviza noastră este "Mobile First".

8. Site-ul tău trebuie să fie interactiv

Vizitatorii tăi se așteaptă să interacționeze cu tine prin intermediul site-ului web.

Dacă site-ul dispune de instrumente de promovare istețe, îi poți converti pe vizitatori în clienți, iar pe clienții existenți în clienți fideli.

Asigură-te că agenția la care apelezi are posibilitatea de a integra în designul site-ului măcar o parte din următoarele funcții:

  • Formulare de feedback – hai să fim sinceri acum: cui nu îi place să-și dea cu părerea? O modalitate solidă de a clădi o relație durabilă cu clienții tăi este să le ceri “feedback”. Tot ce trebuie să faci este să atașezi un simplu formular la site-ul tău!
  • Social media – este absolut necesar ca site-ul tău să fie conectat la canalele de social media principale. Mai mult. Asigură-te că pe fiecare cont de social media, în secțiunea de prezentare, există un link către website.
  • chat online in timp real – pentru a le oferi asistență rapidă clienților tăi sau să îi ghidezi pe cumpărătorii nedeciși spre “coșul de cumpărături”. Chatul online reprezintă o punte importantă între tine și clienții tăi.
  • Newsletter – considerat odată “regele marketingului online”, emailul a rămas o sursă importantă de trafic și nu trebuie să-l trecem cu vederea. Îl poți folosi să îți promovezi ultimele oferte sau articole postate în secțiunea blog a site-ului tău.

9. Un site web profesional are toate paginile necesare

Fiecare site de prezentare este unic, așa cum fiecare afacere, chiar dacă vorbim de același domeniu de activitate, are părțile sale distinctive.

Cu toate acestea, există unele informații pe care fiecare vizitator se așteaptă să le vadă atunci când accesează un site.

Mai jos îți voi prezenta acele pagini care nu ar trebui să lipsească de pe niciun site web, indiferent de natura acestuia:

Acasă –  Ai doar o singură șansă să creezi o impresie bună. Iar aceasta este pagina de acasă (homepage).

Pagina “Despre” – Aici este simplu: spune-ți povestea, împărtășește-ți valorile, metodele utilizate sau orice altă informație pentru a-ți caracteriza brandul.

Secțiunea de contact – Nu introduce prea multe date de contact. Nu vrei să zăpăcești prospecții. Rezumă-te doar la ceea ce este important, și anume numărul de telefon, adresa, emailul și conturile de social media (LinkedIn, Instagram, Facebook).

10. Alege cel mai bun serviciu de găzduire

Nu te zgârci atunci când vine vorba de alegerea unui serviciu de găzduire bun pentru site-ul tău și totodată specifică dorința de a avea un certificat SSL.

Lucru valabil și pentru găzduire, din moment ce vrei ca site-ul tău să fie în permanență funcțional.

În cazul în care nu ai un hosting bun, site-ul tău poate fi afectat în numeroase privințe.

Este frustrant să accesezi o pagină web lentă sau, mai rău, una care nu se încarcă deloc.

Aceste lucruri îi pot lăsa pe clienții tăi cu un gust amar după ce ți-au pășit pragul virtual și cu siguranță nu vor mai reveni prea curând.

Concluzie

Notează aceste sfaturi și străduiește-te să ții cont de cât mai multe din ele.

Amintește-ți mereu: așa cum în casa ta, periodic faci anumite schimbări și în website-ul afacerii tale va trebui să faci periodic schimbări – nu va fi „gata” sau „perfect” niciodată.

Și bineînțeles, dacă suntem noi cei pe care vrei să îi contactezi pentru o ofertă de web design ne poți contacta prin intermediul unui formular afișat în subsolul oricărei pagini de pe FPD.

Autor: Ionut Puchianu

Ai nevoie de ajutor?

Așteptăm cu nerăbdare să aflăm despre ideea voastră. Scrieți-ne un mesaj și unul dintre experții noștri vă va contacta înapoi.

Construim lucruri mari împreună

Așteptăm cu interes să ne povestiți despre afacerea sau produsul dumneavoastră.

+40(724)004263

+40(771)032085

office@fpd.ro

Scrieți-ne