Optimizare Site Web
Optimizare site – pentru Google și pentru client
Trei greșeli în strategia de optimizare site:
- În primul rând majoritatea celor care nu reușesc în poziționarea în Google este pentru că se gândesc numai la ei, la compania lor sau la serviciile oferite. Acest lucru se întâmplă fără să existe o rea intenție. Ei nu se gândesc la utilizatori și nici la Google. Aici este greșeala capitală, când nu este nici perspectiva Google nici a clientului .
- A doua greșeală în optimizarea unui site web este când proprietarii se gândesc doar la Google și încercă să păcălească algoritmul Google. Această strategie dă rezultate doar pe termen scurt.
- Greșeala cu numărul trei, este că se face optimizare numai din perspectiva clientului, ignorând bunele practici de optimizare SEO.
Cum să faci optimizare SITE pentru Google!?
Lăsând detaliile deoparte, îți prezentăm 19 sfaturi care te vor ajuta să optimizezi cum trebuie un SITE.
Aceste sfaturi sunt următoarele:
- Folosește keyword planner
- Instalează-ți un instrument care să te ajute în optimizarea SEO
- Optimizează-ți titlurile articolele
- Optimizează descrierile meta
- Optimizarea introducerii și a conținutului
- Optimizează titlurile și subtitlurile
- Optimizează imaginile din conținut
- Inserează linkuri externe și interne
- Adaugă taguri și categorii
- Optimizează site-ul în întregime pentru SEO
- Folosește instrumente de verificare
- Folosește un domeniu de găzduire(host) puternic pentru a nu avea probleme cu încărcarea site-ului
- Optimizează site-ul pentru mobil
- Adaugă un sitemap pentru a indexa paginile pe Google
- Optimizează homepage-ul
- Folosește protocolul https în loc de http
- Back Links sau link building din exterior
- Optimizare SEO pentru vizitatori și apoi pentru Google
- Măsoară în permanență performanțele SEO ale site-ului tău.
În continuare ne vom concentra pe sfatul 18 Optimizare SEO. Este posibil să implementezi toate cele 19 sfaturi de mai sus și totuși să nu reușești să obții prima poziție sau nici măcar să ajungi în prima pagină. Acest lucru se poate întâmpla din două motive cel puțin:
- Implementezi sfaturile pentru optimizare SEO, însă la nivel de execuție competiția ta o face mai bine decât tine
- Implementezi sfaturile, sunt perfecte din punct de vedere al Google însă din punct de vedere al utilizatorului, nu reușești să convingi.
Cum faci optimizare site dincolo de Google?
O să plecăm de la premisa că ai făcut toate lucrurile de mai sus sau le vei face, însă mai ai nevoie de ceva în plus. Faptul că am avut rezultate remarcabile în optimizarea SEO se datorează mai mult a ceea ce urmează decât a celor 19 pași de mai sus.
Gândește-te la Google ca la o persoana, care îți vizitează site-ul. Aceasta persoana, nu este robotul Google, ci o să-l numim utilizatorul/vizitatorul Domnul Google.
Probabil că domnul Google face ce faci și tu când vizitezi o pagină. Îți faci imediat o impresie și apoi în funcție de impresie, fie citești pagina în continuare, fie o închizi.
Ce ar trebui oare să se întâmple pentru ca domnul Google să rămână pe site, să navigheze pe site, să cumpere și să revină pe acest site?
Când ai răspunsurile la această întrebare înseamnă că ai făcut optimizare site nu doar pentru Google, ci și pentru domnul Google. În continuare îți vom oferi 10 sfaturi despre cum să-i dai satisfacție domnului Google și iți vom explica apoi de ce este important să-l satisfaci și pe domnul Google și nu doar pe Google(robotul).
Optimizare Site – dincolo de Google
În continuare îți prezentăm 10 greșeli majore pe care majoritatea celor care nu reușesc să ajungă în prima pagină le fac. Mai mult, vom merge direct către soluții, către pașii pe care ar trebui să-i urmezi.
1.Viteza de încărcare și mobile friendly
Noi niciodată nu am fost mulțumiți de viteza de încărcare a site-urilor pe care le administram, însă niciodată nu am abandonat acest demers. Ca atare în viitorul apropiat, FPD va dispune de propriul domeniu de hosting. Acest domeniu va fi folosit exclusiv pentru clienții FPD. Revenind la viteza de încărcare, Domnului Google, dacă nu i se încarcă pagina suficient de repede, închide site-ul. Soluția noastră este să achiziționezi un abonament de hosting puternic.
2.Designul site-ului să fie ușor de parcurs
Aici mulți se blocheză pentru că vor un site grandios, plin de efecte și cât mai mult conținut posibil. Este important să-i încânți ochiul domnului Google, însă mai important de atât, domnul Google vrea să-l poată parcurge ușor.
Nu te gândi că trebuie să ai un site super frumos. Dacă te vei uita la toate site-urile care au trafic, vei vedea că la ele primează claritatea. Siteul în sine și fiecare pagină în sine, în primul rând este nevoie să fie ușor de parcurs și clară. Designul contează, însă atenție, dacă devine greu de citit sau de parcurs, Domnul Google nu are răbdare; îți închide pagina și trece la următorul site.
3.Să ai pagini care conving
Domnul Google, când navighează pe internet este sceptic, mai ales dacă nu v-ați mai "întâlnit". Domnul Google are logică și gândește. Când el ajunge pe pagina ta oricare ar fi aceasta, el se întrebă: este serioasă această companie; este pentru mine; ce oferă? De unde știu că nu mă păcălește?
Fă-ți o verificare a paginilor tale, a meniului, a paginilor de conținut și a paginilor de vânzare și vezi cât de convigătoare sunt acestea pentru sceptici.
4.Ajunge clientul unde trebuie?
Dacă pagina se încarcă repede, primul lucru care se întreabă clientul este:
Am ajuns unde trebuie, este pentru mine?
Acest lucru îl stabilește temporar din primul ecran, apoi dacă i se pare că nu a ajuns unde trebuie, închide pagina. La fel, dacă primul ecran (ceea ce vede) i se pare ok, continuă să navigheze; însă în orice moment i se pare că nu a ajuns unde trebuie, unde are nevoie sau în conformitate cu ceea ce căuta, închide pagina.
Aici este un mare eșec pentru mulți care fac optimizare SITE folosind tehnici SEO.
Să presupunem că ai ales un super cuvânt cheie, ai optimizat super bine, totuși dacă ai adus omul pe site și el descoperă că nu este ceea ce căuta, închide pagina. Există un concept și anume că ar trebui să optimizezi conținutul pentru oameni, nu pentru motoarele de căutate, însă aici mă refer la mai mult de atât.
Când decizi să faci SEO, toate eforturile tale vor fi zadarnice, dacă omul dă click pe articolul tău sau pe produsul tău în Google și constată că nu este ce căuta sau că a ajuns în locul nepotrivit. Conținutul trebuie să fie relevant și în concordanță cu ceea ce căuta domnul Google.
De exemplu dacă ai mașini de vânzare și omul dă căutare după mașini de vânzare; atunci când ajunge în pagina ta trebuie să găsească înainte de toate mașini de vânzare. Dacă găsește altceva, închide pagina și în viitor te și ocolește.
Ce trebuie să faci?
Trebuie să fii exact și să oferi conținut și prezentări care să răspundă cu exactitate la ce ai de oferit. Dacă încerci, să zicem, să optimizezi pentru stil de viață sănătos și ajunge la tine pe pagină și îi sunt prezentate suplimente alimentare, nu-i bine deloc. Dacă vrei, faci o pagină separată cu stil de viață sănătos din care faci trimitere apoi către pagina de suplimente.
Cu alte cuvinte, nu încerca să-l fentezi pe domnul Google că se oftică și îți închide pagina și merge la competiția ta.
Domnul Google, dacă din primele rânduri observă că acest articol este despre optimizare site și merită citit, citește și dacă i-a plăcut face și o achiziție sau navighează mai departe pe site sau pur și simplu își îmbunătățește cultura generală despre ce înseamnă o optimizare de site.
La fel trebuie să faci și tu, gândește-te că toți clienții tăi ajunși pe pagină se întreabă: este pentru mine, am ajuns unde trebuie? Astfel, tu trebuie să privești și din această perspectivă ce ai pe site, analizează-ți introducerea, conținutul, totul.
5.Nu te zgârci prea mult dacă vrei un site optimizat
Orice business are nevoie de vânzări, altfel dă faliment.
Însă domnului Google nu prea îi pasă de treaba asta. El vrea să fie mulțumit, el vrea dovezi, el vrea să te testeze, el vrea să afle mai multe despre tine ca și companie sau despre cine ești. Prin urmare, o bună strategie ar fi să oferi tot ce poți gratuit. Dacă nu poți sa oferi mostre, oferă măcar sfaturi.
A avea conținut valoros pe site, de departe, este una dintre cele mai bune strategii. Însă, înainte de a decide dacă un conținut este bun sau nu, acel conținut trebuie să existe.
Fii generos cu clienții tăi și oferă-le și gratuit tot ce poți. Nu te gândi că toți vizitatorii siteului trebuie să-ți devină clienți. Sunt mai mulți domni Google în piață, unii vor cumpăra unii nu, însă dacă nu stau pe site-ul tău nici cei care nu cumpără, ai o problemă. Așadar, nu te zgârcii, oferă! Și dincolo de plăcerea de a oferi, în mod paradoxal vei ieși în câștig și nu în pagubă.
Aici ni se aduc de regulă două obiecții.
Prima sună așa:
Dacă îi dau gratuit și nu mai cumpără apoi?
La această întrebare noi îți punem o altă întrebare: Dacă îi dă gratuit competiția ta, de la cine crezi că va cumpăra în viitor (în cazul în care o va face)?
A doua obiecție, sună așa:
Nu e efortul mare?
Noi răspundem așa: da, uneori este un efort să oferi ceva gratuit, însă ce te faci dacă competiția ta va face acest lucru, de unde va cumpăra domnul Google, de la tine sau de la competiție?
6.Măsoară, analizează și îmbunătățește
Indiferent de cât ai fi de bun la optimizarea site-ului este nevoie să și măsori.
Dacă nu ai instalat Google Analytics ar trebui să ți-l pui pe site, FPD recomandă folosirea acestui instrument, mai ales că este GRATUIT. Este bine să vezi, la fiecare pagină a ta, de unde îți vine traficul, care este durata medie de stat pe acea pagină și ce face utilizatorul apoi.
Dacă stă în medie 10 secunde, ai o problemă mare, poți să faci tu optimizare SEO la infinit, cel mai probabil greșești structural undeva și are legătură cu Domnul Google. Probabil este o problemă mare pe care ar trebui să o rezolvi. Îți sugerăm să verifici ce face concret un om pe o pagină din websiteul tău, pentru asta îți recomandăm alt instrument GRATUIT și anume, Hotjar.
Cu fiecare optimizare pe care o faci devii mai bun în execuție și mai aproape de Domnul Google, omul care îți vizitează pagina.
7.Fă-l curios pe domnul Google!
Chiar dacă ți-ai optimizat website-ul trimite și tu trafic din orice sursă disponibilă și relevantă.
Un site pustiu, nu e atractiv pentru Google, chiar dacă este optimizat. Dacă oamenii nu-l vizitează am putea să presupunem pe bună dreptate că nu e un site serios. Însă dacă oamenii ajung pe site, dau click prin site, citesc articolele, dau share mai departe și revin pe site, îl face curios și pe domnul Google.
În principiu, dacă un site este relevant pentru vizitatori, Google nu-l va ignora. Poți face promovare pe Google Adwords, Facebook fără bani sau cu bani, poți face email marketing, poți folosi toate resursele de care tu dispui pentru a atrage trafic și din ”afara Google”.
8.Fă cercetare inteligentă dacă vrei un site optimizat
Acesta este sfatul cel mai ignorat, în general.
Nu avem nici cea mai mică idee de ce, pentru că poți economisi mult tip și mulți bani și poți genera rezultate remarcabile. Mulți dintre cei care fac marketing sau vor să facă marketing rămân blocați în paradigma a ceea ce au ei de oferit și nu reușesc să vorbească pe limba clienților.
La nivel de recomandări fă măcar trei lucruri pentru o optimizare a site-ului bună:
- Studiază-ți competiția
- Petrece timp cu clienții tăi
- Întreabă-ți clienții
Orice ai face din aceste trei lucruri va duce la îmbunătățirea websiteului. De la competiție te poți inspira, de la a petrece timp cu clienții tăi poți să le înțelegi mai bine limba și problemele, iar din a-i întreba afli ce-și doresc aceștia, de ce cumpără, de ce nu cumpără, etc. Toate aceste concluzii le iei apoi, le pui pe website și când vine domnul Google pe website-ul tău ar trebui să fie mult mai mulțumit decât ultima data.
9.Învață de la cei mai buni
Dacă tu te ocupi de marketing este excelent. Dacă altcineva din compania ta o face tot este bine, pentru că ai înțeles cu această ocazie ce presupune optimizarea unui site și știi ce să ceri sau ce să monitorizezi.
Probabil nu există piață unde să nu existe și pionieri sau experți străluciți. Învață de la aceștia cât poți de mult.
Nu mai inventa roata în încercarea de a fi original.
Este bine că vrei să fii original, totuși mai înainte de toate trebuie să știi baza, pentru a putea inova.
Mulți vor să inoveze direct, înțeleg dorința aceasta pentru că toti o avem, totuși a studia cele mai bune strategii, a testa ce funcționează și a îmbunătății, nu este în opoziție cu originalitatea, ci din contră poate fii unită foarte ușor.
Fie că plătești experți, fie că vei proceda ca un autodidact, crede-ne este mult mai rapid și mai ieftin să nu inventezi roata :). Fie că vrei să faci email marketing strălucit, fie că vrei să faci super pagini de prezentare, fie că vrei să faci super optimizări de site, lasă-te sprijinit când consideri. Nu totul ți se va potrivi, însă cu siguranță, devenind mai bun în informație, în înțelegere și în execuție ai șanse mult mai mari decât oricine altcineva care nu face ce faci tu. Apropo de asta și domnul Google cunoaște bune practici în prezentarea unei pagini sau a unui conținut și când găsește o bună practică tinde să dea mai mult credit celor care folosesc bune practici decât celor care nu le folosesc.
10.Optimizarea site-ului este un demers onest
Mulți dintre cei care sunt curioși de motoare de căutare, de optimizare site se întreabă:
Care este șmecheria pentru a ajunge primul în Google.
Este drept, sunt șmecherii, însă toate aceste șmecherii dacă nu se suprapun pe un demers onest, nu valorează nimic. De exemplu, mulți sunt focusați pe primele 19 sfaturi pentru optimizare SEO. Într-un fel, le și implementează, însă dacă nu aplică aceste sfaturi de mai jos (acest al doilea set de 10), cel mai adesea eșuează.
Dacă te vei uita la aceste 10 sfaturi, vei vedea că toate presupun ca tu să acționezi cu onestitate și nicidecum într-un mod diferit. Toate aceste sfaturi au în vedere utilizatorul și cum îi putem oferi acestuia o experiență plăcută, relevantă și completă.
Noi am ales 10 sfaturi pe care le consideram cele mai relevante, ca urmare a experienței în această zonă.
De ce aplicarea acestor 10 sfaturi înseamnă optimizarea websiteului?
Aceste 10 sfaturi au mare legătură cu cele 19 de mai sus. Dacă le implementezi pe cele 19 și nu ții cont de acestea 10, Domnul Google te ține minte. Iar când te ține minte de rău, nu e bine deloc.
În funcție de ce fac sau ce nu fac utilizatorii pe websiteul tău, poziția ta în Google crește sau scade.
Când implementezi aceste 10 sfaturi, încet, încet îți faci loc către prima poziție. Dând o atenție deosebită acestor 10 sfaturi ai șanse mari să rămâi în primele poziții pentru ani de zile.
Google dincolo de cuvintele cheie, tagurile și metatagurile, etc., pe termen scurt și lung va analiza ce fac utilizatorii tăi pe websiteul tău.
Dacă ți-a plăcut acest articol și dorești să primești o OFERTĂ GRATUITĂ pentru afacerea ta, nu ezita să ne scri accesând FORMULARUL DE CONTACT.
Adrese utile: Preț Servicii | Portofoliu | Facebook | LinkedIn | Google | Contact
Servicii Marketing: Optimizare SEO | Social Media | Facebook Ads | Google Ads | LinkedIn Ads | TikTok Ads | Youtube Ads