O zi din viata unui consultant SEO

Introducere

Lucrul în domeniul optimizării unui site web poate însemna o mulțime de lucruri, dar cu siguranță nu este niciodată plictisitor! Dacă sunteți nou în industrie și vă întrebați cum ar trebui să arate activitățile dumneavoastră de zi cu zi, luați în considerare următoarele îndrumări despre modul în care un specialist SEO bun își structurează zilele de munca:

Construirea și monitorizarea linkurilor de legătură

Deoarece crearea de linkuri joacă un rol atât de vital în succesul unui site web, toți consultanții SEO încearcă să facă din această practică o parte din rutina lor zilnică. Singura excepție de la această regulă apare în marile agenții SEO, în care consultanții sunt specializați să se ocupe de diferite aspecte ale procesului SEO - indiferent dacă este vorba de crearea de conținut, optimizarea pe site, crearea de linkuri sau un alt element al procesului de marketing digital.

În toate celelalte cazuri, consultanții SEO caută în permanență noi oportunități de a crea linkuri, citesc bloguri din industrie pentru a găsi idei noi de construire a linkurilor sau urmăresc linkurile existente pentru a monitoriza și corecta modificările profilului de "backlink" al unui site web.

Educație și interacțiuni comunitare

Deoarece industria de marketing pe internet este în continuă schimbare, educația continuă este o parte importantă a oricărei zile de lucru. În majoritatea cazurilor, acest lucru ia forma examinării blogurilor din industrie pentru a fi la curent cu orice schimbări majore ale algoritmilor sau tehnicilor SEO recent descoperite.

În același timp, consultanții SEO pot lăsa comentarii la aceste articole, pot posta mesaje în forumurile comunității sau pot pune întrebări pe siteurile de socializare. Aceste tehnici nu numai că ajută la extinderea cunoștințelor unui consultant SEO, ci sunt, de asemenea, excelente pentru a-și construi o reputație și un nivel ridicat de autoritate într-o industrie.

Testarea teoriilor SEO

Consultanții SEO își pun în practică teoriile SEO pe siteurile lor web pentru a determina în mod concludent ce este bun și ce nu funcționează la un moment dat. Deoarece Google și celelalte motoare de căutare nu își dezvăluie niciodată pe deplin toate secretele (și pentru că nu toate sfaturile găsite pe blogurile din industrie sunt legitime sau de încredere), un bun consultant SEO știe că va descoperi adevărul despre componentele care determină clasarea unui site web pe o poziție bună în căutări, doar experimentând de unul singur setările si teoriile descoperite.

Urmărirea clasamentelor, a traficului și a ratelor de conversie

Probabil cea mai plictisitoare parte a oricărei zile al unui consultant SEO este timpul petrecut în urmărirea traficului și a valorilor ratei de conversie. Un bun consultant SEO se bazează pe seturi complete de date și, din păcate, nu există într-adevăr comenzi rapide atunci când vine vorba de compilarea și analiza acestor cifre.

Dar, oricât de amețitoare ar fi această colectare de date, consultanții SEO recunosc că este de o importanță vitală. Rămânerea la înălțime chiar și a scăderilor minore ale tendințelor datelor web poate ajuta consultanții SEO să elimine problemele potențial grave, luând măsuri de corecție înainte ca penalitățile grave ale motorului de căutare să poată fi evaluate.

Optimizarea pe site

Optimizarea pe site nu se termină niciodată. Indiferent de câte corecții de cod, modificări de conținut sau actualizări de imagine realizează un consultant SEO, vor exista întotdeauna elemente noi de optimizat și altele care pot fi optimizate mai bine.

Din acest motiv, multe agenții își vor extinde echipa de analiști SEO înainte de a-și dezvolta orice altă parte a companiilor lor, mai ales având în vedere că modificările aduse elementelor de pe site duc adesea la cele mai rapide îmbunătățiri ale performanței unui site. Spre deosebire de backlinkuri, care pot necesita timp pentru indexare și valorificare, modificările pe site pot face o diferență semnificativă în cât de bine pot citi motoarele de căutare un site web, făcând aceste modificări o prioritate de top pentru orice consultant SEO - bazat pe agenție sau altfel.

Monitorizarea concurenților

Acordarea atenției modificărilor făcute pe siteurile web ale concurenților oferă o serie de avantaje consultanților SEO. Monitorizarea atentă a profilului de backlink al unui concurent poate expune punctele slabe ale strategiei companiei, care permit consultantului SEO să își depășească adversarul în căutări. De exemplu, dacă graficul cu linkurile de legătură al unui concurent nu prezintă dovezi de legătură cu marketingul pe rețelele sociale, concentrarea asupra acestei strategii ar putea oferi un avantaj din punct de vedere SEO necesar pentru a obține clasamente de căutare naturale mai ridicate.

În același timp, monitorizarea activităților unui concurent poate dezvălui informații despre noile strategii care funcționează sau nu. Monitorizarea atât a siteurilor interne cât și a paginilor concurenților poate dura mult timp, dar un bun consultant SEO știe că există o mulțime de informații de calitate de câștigat dacă sunt dispuși să depună eforturi.

Colaborarea cu echipele de dezvoltare internă, design și marketing

Astăzi, SEO înseamnă mai mult decât backlinkuri și optimizare pe site. O campanie SEO bună necesită colaborarea cu echipele de dezvoltare (pentru a se asigura că codul unui site funcționează optim din punct de vedere SEO), cu echipele de marketing (pentru a identifica orice elemente de branding care ar trebui utilizate în mod adecvat pe site) și cu echipele de design (pentru îmbunătățiți paginile de vânzare a produselor și pentru a crea o experiență mai puternică a utilizatorului la fața locului).

Drept urmare, toți consultanții SEO trebuie să petreacă timp colaborând cu părțile relevante, fie cu colegi angajați interni, fie prin stabilirea de întâlniri cu departamentele de relații cu clienți. Deși aceste activități elimină din timpul de lucru al unui consultant SEO, acestea sunt importante, întrucât pot duce în cele din urmă la un site web mai puternic, care să atragă mai bine atât vizitatorii site-ului, cât și motoarele de căutare.

La fel ca oricine lucrează online știe că nu există niciodată o lipsă de mesaje de e-mail de verificat. De la comunicări cu clienții la actualizări interne ale companiei și de la buletine informative din industrie la notificări de profil de rețele sociale, toți consultanții SEO își petrec cel puțin o parte din zi verificând și răspunzând la e-mailuri.

Socializarea

Petrecerea timpului conectându-te cu alți consultanți din industrie nu este importantă doar pentru consultanții SEO care aparțin unor agenții, care se bazează adesea pe aceste contacte ocazionale pentru a crea noi afaceri și a învăța noi tehnici „vorbind în pauze” unul cu celălalt.

Ca un bonus suplimentar, a ieși în pauze și a socializa cu alți consultanți poate fi una dintre cele mai simple modalități de a construi legături vreodată. Nu vă pot spune câte ieșiri la masă am transformat în linkuri de legătură puternice, de mare valoare.

Concluzie

Indiferent dacă utilizați această listă pentru a vă gândi dacă un loc de muncă în SEO este potrivit pentru dumneavoastră, fiți conștienți de faptul că activitățile de zi cu zi vor varia ușor în funcție de structura de management din organizația dumneavoastră. Într-adevăr, pot exista anumite zile când vă concentrați exclusiv pe optimizarea pe site și altele în care vă concentrați total pe campaniile de construire a linkurilor.

Cu toate acestea, această schiță ar trebui să vă ofere o idee mai bună despre responsabilitățile pe care le au consultanții SEO - indiferent unde și cum funcționează aceștia. Sper să vă fie util când vine vorba de a lucra mai eficient cu acești membri importanți ai echipei!

Autor: Ionut Puchianu

Ai nevoie de ajutor?

Așteptăm cu nerăbdare să aflăm despre ideea voastră. Scrieți-ne un mesaj și unul dintre experții noștri vă va contacta înapoi.

Construim lucruri mari împreună

Așteptăm cu interes să ne povestiți despre afacerea sau produsul dumneavoastră.

+40(724)004263

+40(771)032085

office@fpd.ro

Scrieți-ne