Cum să crești o afacere mică în 10 pași simpli
Indiferent de ce tip de afacere conduceți, veți dori să vă creșteți vânzările și veniturile. De aceea, atât de mulți oameni sunt interesați de cum să dezvolte o afacere mică. Nu există o strategie ușoară de creștere a afacerii, care să se potrivească tuturor proprietarilor de afaceri mici. Dar există strategii cheie pe care le poți folosi pentru a oferi afacerii tale cele mai bune șanse de dezvoltare.
10 moduri de a-ți dezvolta afacerea
Dezvoltarea afacerii în mod eficient poate fi dificilă. Este nevoie de o abordare inteligentă și efort din partea diferitelor echipe ale companiei dvs., cum ar fi echipele de:
- Vânzări
- Marketing
- IT/Software
Și pentru că ești încă un startup, s-ar putea să te trezești purtând multe pălării până când poți angaja angajați experți. Deși dezvoltarea unei mici afaceri va necesita timp și energie, există 10 strategii pe care le puteți folosi pentru a accelera creșterea afacerii.
1. Află care sunt clienții și competitorii tăi
Când căutați cum să vă dezvoltați afacerea, trebuie să faceți cercetări de piață. Acest lucru vă permite nu numai să vă înțelegeți mai bine clienții existenți, ci și clienții potențiali. Este important să obțineți o perspectivă asupra pieței dvs. țintă și să știți care sunt nevoile acestora. În acest fel, puteți vedea cum afacerea dvs. se poate dezvolta și schimba pentru a satisface aceste nevoi. Nu uitați să vă cercetați și concurenții. Află care sunt punctele lor tari și slabe pentru a vă putea ajuta să luați decizii cu privire la modul în care urmează să vă extindeți afacerea.
2. Construiți o pâlnie de vânzări
Canalul dvs. de vânzări vă poate ajuta să duceți afacerile la următorul nivel. Gândiți-vă la o pâlnie de vânzări ca la călătoria unui client. Când intră în afacerea dvs. sau vă vizitează site-ul web, se află în partea de sus a pâlniei. Când cumpără ceva sau se înscriu pentru un serviciu, au trecut cu succes prin canal. Ar trebui să încercați să găsiți modalități de a muta oamenii prin pâlnie pentru a face o vânzare. Aceasta poate include oferirea unei reduceri sau obținerea informațiilor lor de contact și trimiterea de actualizări despre afacerea dvs.
3. Creșteți retenția clienților
Nu este suficient să obțineți clienți noi pentru afacerea dvs. De asemenea, trebuie să-ți păstrezi clienții existenți și să ii faci să revină.
Puteți crește retenția clienților prin:
Prioritizarea serviciului pentru clienți: dacă nu vă tratați corect clienții, aceștia nu vor dori să vă sprijine afacerea. Asigurându-vă că abordați preocupările lor și le oferiți cea mai bună experiență posibilă, arată că îi prețuiți ca client.
Utilizarea unui sistem de management al relațiilor cu clienții (CRM): sistemele CRM ajută compania să gestioneze relațiile cu clienții existenți și potențiali. Vă ajută să păstrați informațiile despre clienți și să identificați oportunitățile de vânzare. Unul dintre cele mai mari beneficii este că datele sunt stocate într-un singur loc, astfel încât dumneavoastră și alți angajați care au nevoie de ele le puteți accesa.
Crearea unui program de fidelizare a clienților: Aceste programe îi recompensează pe clienții existenți pentru că vă susțin afacerea. De asemenea, vă pot ajuta să atrageți clienți noi sau să îi recuperați pe cei care au părăsit afacerea dvs.
Lansarea unei campanii de e-mail: utilizarea unei campanii de e-mail vă poate ajuta să vă asigurați că afacerea dvs. rămâne în fruntea clienților. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a muta clienții existenți și potențiali prin canalul de vânzări.
Interacțiunea cu clienții pe rețelele sociale: clienții pot contacta afacerea dvs. pe rețelele sociale cu o întrebare sau pentru a împărtăși feedback sau plângeri. Făcându-ți timp pentru a răspunde și a interacționa cu ei, arată că le prețuiești gândurile și că le iei în serios preocupările.
Respectă-ți promisiunile: nimănui nu-i place să se simtă uitat. Dacă îi spuneți unui client că îl veți contacta cu mai multe informații sau îl veți contacta la o dată ulterioară, faceți-o. Dacă nu o faci, le poate oferi clienților tăi o impresie proastă despre afacerea ta.
4. Participați la evenimente
Creșterea vizibilității mărcii vă poate ajuta să atrageți noi clienți și să vă dezvoltați afacerea. O modalitate bună de a face acest lucru este participarea la evenimente. Verificați organizațiile profesionale locale și nu vă fie teamă să participați la câteva evenimente pentru a face cunoscută afacerea dvs. Puteți participa la aceste evenimente prin:
- Participarea și întâlnirea cu alți proprietari de afaceri
- Amenajarea unui stand pentru a vă promova afacerea
- Vorbind ca expert în industrie
5. Practicați responsabilitatea socială corporativă
Mulți clienți doresc să facă afaceri cu o companie care se potrivește cu propriile lor valori. Responsabilitatea socială corporativă (CSR) înseamnă că recunoașteți impactul pe care afacerea dvs. îl are asupra tuturor aspectelor comunității. Permiterea publicului să vadă ce face afacerea dvs. pentru a avea un impact pozitiv poate ajuta afacerea dvs. Câteva exemple despre modul în care afacerea dvs. poate practica CSR sunt:
Dă înapoi comunității: încurajează-ți angajații să facă voluntariat în comunitățile în care trăiesc și lucrează. Fie că lucrează la o bancă de alimente sau curăță spații deschise, aceste tipuri de activități arată că afacerea ta este serioasă.
Produ produse durabile: aflați dacă există modalități prin care puteți schimba materialele sau procesul pentru a crea produse mai durabile și ecologice.
6. Formați parteneriate strategice
Intrarea într-un parteneriat strategic cu o altă afacere vă poate oferi șansa de a ajunge la o rețea mai largă de clienți sau de a alinia creșterea cu obiectivele strategice din planul dvs. de afaceri. Puteți chiar să formați un parteneriat strategic cu un furnizor pentru a vă ajuta să vă extindeți afacerea. Indiferent de tipul de parteneriat pe care îl formați, este important să gestionați relațiile de afaceri și să mențineți relații eficiente cu furnizorii.
7. Luați în considerare să vă francizați afacerea
Franciza de afaceri este o strategie de creștere comună pentru întreprinderile mici. Aceasta înseamnă că vinzi drepturile companiei tale unui proprietar independent. Apoi, își deschid și operează propria franciză a afacerii tale. Când se deschide o nouă franciză, crește numărul de locații ale afacerii dvs., ceea ce vă ajută să obțineți mai multe venituri. Înainte de a fi de acord să vindeți drepturile companiei dvs., trebuie să știți dacă afacerea dvs. poate fi francizată. Procesul de francizare este mai potrivit pentru anumite tipuri de industrii, precum restaurantele fast-food sau sălile de sport.
8. Diversificați-vă ofertele de produse sau servicii
Ați avut succes vânzând produsul sau serviciul dvs. principal clienților. La urma urmei, asta te-a făcut să te gândești la creșterea afacerii tale. Acum, oferirea de produse sau servicii diferite vă poate ajuta să obțineți clienți noi. Puteți face acest lucru prin:
- Identificarea oportunităților pentru produse sau servicii noi: faceți cercetări de piață pentru a vedea dacă există ceva nou pe care le puteți oferi clienților să cumpere.
- Găsirea diferitelor modalități de a vă oferi produsele existente: acestea includ abonamente sau pachete.
9. Extindeți-vă la noi piețe
Fără îndoială că franciza îți oferă șansa de a-ți crește baza de clienți. Dar dacă afacerea dvs. nu poate fi francizată, există alternative la franciză, cum ar fi extinderea afacerii prin export.
Găsirea oportunităților de export înseamnă că vă puteți expedia produsele și serviciile pe tot globul. Beneficiile exportului includ:
- Folosirea platformelor globale pentru a vă vinde produsele și serviciile online
- Oportunitatea de a deschide noi locații de afaceri
- Acces la mai mulți clienți și afaceri
10. Măsurați ceea ce funcționează și perfecționați
Deși există o varietate de strategii pe care le puteți folosi pentru a vă dezvolta afacerea, este important să măsurați ceea ce funcționează. De exemplu, dacă creați un program de fidelizare a clienților și descoperiți că nu îmbunătățește reținerea clienților, poate fi necesar să vă schimbați strategia. Obțineți un CRM și interacționați cu clienții dvs. în mod regulat sau interacționați cu aceștia printr-o campanie de e-mail sau pe rețelele sociale.
Creșterea afacerii dvs. înseamnă că va trebui să vă asumați riscuri calculate. Ar trebui să vă uitați la planul dvs. de afaceri și să faceți previziuni realiste și precise despre modul în care credeți că anumite strategii vă pot afecta afacerea. Monitorizarea regulată a progresului dvs. și efectuarea de actualizări sunt cheia pentru a avea o afacere de succes.
Adrese utile: Preț Servicii | Portofoliu | Facebook | LinkedIn | Google | Contact
Soluții Software: Smart Shop E-Commerce | Business Go ERP | Easy Web CMS