Cinci piloni de bază ai marketingului în mediul social

1. Strategie

Înainte de a publica ceva pe rețelele de socializare, să facem un pas înapoi și să privim imaginea de ansamblu. Primul pas este să te gândești la strategia ta de social media.

Care sunt obiectivele tale? Cum vă pot ajuta rețelele sociale să vă atingeți obiectivele de afaceri? Unele companii folosesc rețelele sociale pentru a-și crește gradul de cunoaștere a mărcii, altele le folosesc pentru a genera trafic și vânzări pe site. Rețelele sociale vă pot ajuta, de asemenea, să generați implicare în jurul mărcii dvs., să creați o comunitate care să servească drept canal de asistență pentru clienții dumneavoastră.

Pe ce platforme de social media vrei să te concentrezi? Principalele platforme de socializare, menționate și în articolul "Ce înseamnă social media marketing", sunt Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube și Snapchat. Există, de asemenea, platforme mai mici și emergente, cum ar fi Tumblr și TikTok și platforme de mesagerie socială, cum ar fi Messenger și WhatsApp. Recomandat este să alegeți câteva platforme pe care credeți că este prezent publicul dvs. țintă, decât să fiți pe toate platformele.

Ce tip de conținut doriți să distribuiți? Ce tip de conținut va atrage cel mai bine publicul țintă? Sunt imagini, videoclipuri sau link-uri? Este conținut educațional sau distractiv? O metodă bună pentru a începe este să creați un "persona", care vă va ajuta să răspundeți la aceste întrebări. Îți poți schimba întotdeauna strategia în funcție de performanța postărilor tale pe rețelele sociale.

2. Planificare și publicare

Marketingul pe rețelele sociale pentru întreprinderile mici începe de obicei cu o prezență constantă pe rețelele sociale. Aproape trei miliarde de oameni folosesc rețelele sociale. Fiind prezent pe platformele de social media, oferi brandului tău ocazia de a fi descoperit de viitorii tăi clienți.

Publicarea pe rețelele sociale este la fel de simplă ca și partajarea unei postări pe blog, a unei imagini sau a unui videoclip pe o platformă de rețele sociale. Este la fel cum ai distribui pe profilul tău personal de Facebook. Dar veți dori să vă planificați conținutul din timp, în loc să creați și să publicați conținut spontan. De asemenea, pentru a vă asigura că vă maximizați acoperirea pe rețelele sociale, trebuie să publicați conținut grozav cu care publicul dvs. rezonează, la momentul și frecvența potrivită.

Există acum o varietate de instrumente de programare a rețelelor sociale, care vă pot ajuta să vă publicați automat conținutul la ora preferată. Acest lucru vă economisește timp și vă permite să ajungeți la public atunci când este cel mai probabil să interacționeze cu conținutul dvs.

3. Ascultare și implicare

Pe măsură ce cresc urmaritorii profilelor de social media, vor crește și vânzările dvs. Oamenii vor comenta postările tale pe rețelele sociale, te vor eticheta în postările lor sau îți vor trimite mesaje direct.

Oamenii ar putea chiar să vorbească despre marca dvs. pe rețelele sociale fără să vă anunțe. Așa că veți dori să monitorizați conversațiile pe rețelele sociale despre marca dvs. Dacă este un comentariu pozitiv, ai șansa să-i surprinzi și să-i încânți pe urmaritori. În caz contrar, puteți oferi sprijin și puteți corecta o situație înainte ca aceasta să se înrăutățească.

Puteți verifica manual toate notificările pe toate platformele de social media, dar acest lucru nu este eficient și nu veți vedea postări care nu au etichetat profilul companiei dvs. de social media. În schimb, puteți utiliza un instrument de ascultare, verificare și implicare în rețelele sociale care reunește toate mențiunile și mesajele dvs. de pe toate platformele, inclusiv postările care nu au etichetat profilul companiei dvs.

4. Analiză și raportare

Pe parcurs, fie că publicați conținut sau vă implicați pe rețelele de socializare, veți dori să aflați care sunt rezultatele și cum funcționează marketingul în rețelele sociale. Ajungeți la mai mulți oameni pe rețelele sociale decât luna trecută? Câte mențiuni pozitive primești pe lună? Câte persoane au folosit hashtag-ul mărcii dvs. în postările de pe rețelele sociale?

Platformele de social media oferă un nivel aprofundat de informații de analiză care te ajută să compari cu ușurință diferite acțiuni de pe platforma respectivă.

5. Publicitate

Când aveți un buget stabilit pentru a vă dezvolta marketingul pe rețelele sociale, un domeniu pe care îl puteți lua în considerare este publicitatea pe rețelele sociale. Reclamele pe rețelele sociale vă permit să ajungeți la un public mai larg decât cei care vă urmăresc.

Platformele de publicitate pe rețelele sociale sunt atât de puternice încât puteți specifica exact cui să afișați reclamele. Puteți crea segmente de public țintă pe baza datelor demografice, a intereselor, a comportamentelor și multe altele.

Când desfășurați mai multe campanii de publicitate în rețelele sociale simultan, puteți lua în considerare utilizarea unui instrument de publicitate pentru a face modificări în bloc, a automatiza procesele și a optimiza anunțurile.

Adrese utile: Preț Servicii | Portofoliu | Facebook | LinkedIn | Google | Contact

Servicii Consultanță Design: Design de Produs | Branding și Rebranding | Producție Video | Fotografie Profesională | Design UI/UX

Autor: Ionut Puchianu

Ai nevoie de ajutor?

Așteptăm cu nerăbdare să aflăm despre ideea voastră. Scrieți-ne un mesaj și unul dintre experții noștri vă va contacta înapoi.

Construim lucruri mari împreună

Așteptăm cu interes să ne povestiți despre afacerea sau produsul dumneavoastră.

+40(724)004263

+40(771)032085

office@fpd.ro

Scrieți-ne